Dualit
-
Mijn toaster werkt niet meer.
Steekt de stekker goed in het stopcontact? Brandt het neonlichtje?
Indien ja dan moeten de verwarmingselementen of de selectieknop misschien vervangen worden. Indien nee is de zekering misschien gesprongen of de timer moet vervangen worden. Neem contact op met onze service afdeling.
-
De sneden zijn onregelmatig geroosterd.
Wijst de selectieknop het correcte aantal sleuven aan? Heeft u alle opgewarmde sleuven gebruikt (van links af aan)?
De kwaliteitselementen hebben wat tijd nodig om op optimale temperatuur te komen. Indien u ze voorverwarmd kunt u dit vermijden. Draai de timerknop helemaal rond en laat het terugkomen tot de startpositie. Plaats nu de sneden in de toaster.
Zijn de sneden even groot en van hetzelfde type brood?
De eindelementen hebben iets langer nodig om op te warmen dan de middenelementen tot dat de toaster helemaal opgewarmd is.
-
Mijn toaster is niet stabiel.
Gebruik het verstelbaar voetstukje om te compenseren.
-
Mijn toasts blijven vastzitten in de toaster.
Sneden dikker dan 28mm zullen blijven steken.
Brood met de hand gesneden moet gelijk gesneden zijn.
Dankzij de sandwich houder kunt u gemakkelijker dikkere voorbereidingen maken.
-
Mijn toast is slechts aan één kant geroosterd.
Wijst de selectieknop het correcte aantal sleuven aan? Indien deze het "Bagelbroodje" aanwijst zal slechts één kant opwarmen. Vergeet niet telkens het brood van links af aan in de sleuven te steken.
Eén of meer elementen moeten misschien vervangen worden, contacteer onze service afdeling op 0900/100.21 of via het contactformulier.
-
Er komt rook uit de sleuven.
- Als het de eerste keer is dat u de toaster aanzet is dit normaal.
- Ledig de kruimellade. Teveel kruimels kunnen rook veroorzaken.
- Er kunnen kruimels of stukjes brood in de toaster achterblijven. Haal de stekker uit het stopcontact en draai de toaster ondersteboven over een vuilbak. Schud de kruimels er zachtjes uit of gebruik een zachte borstel om de binnenkant te reinigen.