JURA blikt terug op het meest succesvolle jaar in haar geschiedenis

Een terugblik op 2016 - vooruitzichten voor 2017

Niederbuchsiten, 2 Maart 2017 – 2016 is het meest succesvolle jaar geweest in de geschiedenis van JURA Elektroapparate AG. Vorig jaar verkocht de in Niederbuchsiten, Switzerland gevestigde onderneming, 321 000 volautomaten voor koffiespecialiteiten. Dit is een stijging van 27 600 toestellen ten opzichte van het voorgaande jaar, wat neerkomt op een groei van 9,5% in aantal verkochte eenheden. De omzet steeg met 11,7% tot CHF 421 miljoen. "De groei werd gedreven door de onlangs gelanceerde productlijnen en een sterkere aanwezigheid op wereldwijde verkooppunten," zegt General Manager Emanuel Probst. Voor het lopende jaar, wijzen alle tekenen op verder succes. In 2017 streeft JURA ernaar om verdere groei te realiseren.

Groeifactoren in 2016

De lancering van twee nieuwe productlijnen voor huishoudelijk gebruik (de E-lijn en Z-lijn) en een sterkere focus op de kantoor- en professionele markt (met GIGA X en WE lijn) bleek zeer succesvol te zijn in het afgelopen jaar. Deze productinnovaties versterkten de merkessentie. JURA verkocht 321 000 koffiemachines, of 27 600 eenheden meer dan in 2015. De geconsolideerde omzet oversteeg het bedrag van CHF 400 miljoen aanzienlijk en was met CHF 421 miljoen, 11,7% hoger dan het voorgaande jaar. De wereldwijde bloeiende markten droegen bij aan dit succes. De premium koffiemachines van JURA zijn verkrijgbaar in ongeveer 50 landen. "In onze grootste markten, Duitsland en de Verenigde Staten, is de groei een tweecijferig percentage", zegt Probst. Er is ook een sterke groei in de regio's Azië, Polen, Nederland en Frankrijk. Vorig jaar, werd er ook succes gehaald in welvarende landen, die ooit slechts kleine afzetmarkten voor JURA waren. Probst wijst hierbij in het bijzonder naar de Baltische staten, Zweden, Canada en China.

Een andere factor in het succes van het Zwitserse bedrijf, is de investering in een sterkere aanwezigheid op het punt van verkoop. In de afgelopen jaren reduceerde JURA het aantal wereldwijde verkooppunten significant, vanaf 11000 naar 7000. Tegelijkertijd werd er beter ingespeeld op bekwaamheid en efficiëntie. Voorbeelden hiervan zijn de JURA Store in Londen die in het najaar opende en de nieuwe Hospitality Centers in Perth en Singapore. Een andere belangrijke factor is 'JURA Live', de live support functie die in 2013 gelanceerd werd als een innovatieve dienstverlener op de JURA website. Sinds vorig jaar werden er tablets geïnstalleerd in de verkooppunten van gespecialiseerde dealers in heel Zwitserland, waardoor klanten deskundig advies verkrijgen, rechtstreeks vanuit het JURA hoofdkwartier.

Ten years of partnership with Roger Federer and tenth anniversary of JURAworld of Coffee

In 2016 vierde JURA twee jubilea op het hoofdkantoor in Niederbuchsiten. Meer dan 7000 enthousiaste fans verwelkomden ambassadeur van het merk Roger Federer op 22 oktober, toen hij een boeiend interview gaf om de tien jaar samenwerking te markeren. De wereldwijde tennis superster is reeds sinds 2006 brand ambassador van JURA . Gedurende deze tijd, is de samenwerking ernorm verdiept en uitgegroeid tot een langdurige, nauwe samenwerking. De samenwerking is gebaseerd op gemeenschappelijke waarden, zoals de Zwitserse oorsprong, hard werken, precisie, kwaliteit, elegantie en het streven naar perfectie. Ook de tiende verjaardag van 'JURA world of coffee' werd gevierd. Meer dan 300 000 mensen brachten inmiddels een bezoek aan de tentoonstelling.

Vooruitzichten voor 2017

JURA streeft ook in 2017 naar verdere groei, met het vooropgestelde doel om 330 000 koffiemachines te verkopen, op wereldwijde basis. Doorheen 2017 zal JURA mee vooruit gaan met de ontwikkeling van de toekomst, waarin de JURA LIVE applicatie een belangrijke rol speelt. Het aantal shop-in-shops en JURA Stores zullen verder toenemen. Een belangrijke mijlpaal wordt bereikt aan het eind van maart met de opening van de JURA Store in Moskou, op het Rode Plein. Met voortdurende innovaties en actieve ontwikkelingen van de markt, neemt JURA de toekomst in eigen handen.

In Niederbuchsiten, zullen de recente investeringen in de customer service van de toekomst, snel zichtbaar zijn. De verbouwing zijn reeds aan de gang. Vanaf juni, zullen klanten worden verwelkomd met een geheel nieuw concept van gastvrijheid. Zoals altijd het geval is bij JURA, zullen de innovaties op het hoofdkwartier dienen als model en bron van inspiratie voor de rest van de wereld. Omdat het bedrijf niet enkel koffiemachines exporteert vanuit Zwitserland, maar ook serviceconcepten.


********************************************************************
JURA Elektroapparate AG, werd opgericht in 1931 en is gevestigd in Niederbuchsiten, Zwitserland. JURA is de innovatie marktleider in volautomaten, koffiemachines. De producten staan voor het perfecte koffie resultaat, met verse bonen, altijd vers gemalen en geëxtraheerd, met slechts een druk op een knop. Het assortiment omvat zowel machines voor huishoudelijk gebruik en professionele modellen voor de kantoor- en de food service-industrie. In de afgelopen jaren is het reeds lang gevestigde Zwitserse merk uitgegroeid tot een wereldwijde speler, in ongeveer 50 landen.

*********************************************************************